V souladu s platnými předpisy najdete níže informace týkající se odkazování a třídění jízd na naší platformě, jakož i moderování hodnocení. V případě dotazů na toto téma nás neváhejte kontaktovat prostřednictvím formuláře dostupným zde.
1. Odkazování a třídění jízd na stránce výsledků
Mezi členy naší komunity a společností BlaBlaCar neexistuje žádné kapitálové propojení ani odměňování jakéhokoli druhu, které by mohlo ovlivnit odkazování nebo řazení inzerátů na platformě. To platí i pro autobusové dopravce, jejichž jízdy BlaBlaCar zveřejňuje na své platformě.
Jakýkoliv řidič, fyzická osoba, který má na platformě aktivní účet, je oprávněn zveřejnit jízdu.
Jízda je zveřejněna a zobrazí se mezi výsledky vyhledávání, jakmile splní následující podmínky odkazování:
Inzerát na spolujízdu můžete zveřejnit pouze v případě, že splňujete všechny následující podmínky:
(i) máte platný řidičský průkaz;
(ii) nabízíte pouze inzeráty na spolujízdu pro vozidla, která vlastníte nebo používáte s výslovným souhlasem vlastníka, a ve všech případech jste oprávněni používat vozidlo k účelům spolujízdy;
(iii) jste i nadále hlavním řidičem vozidla uvedeného v inzerátu na spolujízdu;
(iv) vozidlo má platné pojištění třetích stran, především povinné ručení;
(v) nemáte žádné kontraindikace ani zdravotní nezpůsobilost k řízení;
(vi) vozidlo, které máte v úmyslu použít k jízdě, je osobním vozidlem se 4 koly a maximálně 7 sedadly, s výjimkou vozidel, jejichž řízení nevyžaduje řidičský průkaz;
(vii) nehodláte na platformě zveřejnit další inzerát na stejnou spolujízdou;
(viii) nenabízíte více míst, než je počet dostupných sedadel ve vozidle;
(ix) všechna poskytovaná místa mají bezpečnostní pás, i když je vozidlo schváleno se sedadly bez bezpečnostního pásu;
(x) používáte vozidlo v dobrém technickém stavu, které je v souladu s platnými právními předpisy a zvyklostmi, zejména s aktuálním dokladem o STK;
(xi) jste spotřebitel a nejednáte jako profesionál.
Na druhé straně můžeme zrušit odkazování na inzerát nebo zablokovat váš účet v případě, že nedodržujete naše všeobecné podmínky používání a zejména, jako řidič, článek 8.2 těchto podmínek, který je uveden níže:
“Jako řidič se navíc při použití platformy zavazujete k tomuto:
(i) budete dodržovat veškeré zákony a předpisy vztahující se na jízdu vozidlem, zejména budete mít pojištění občanskoprávní odpovědnosti (povinné ručení) platné v době spolujízdy a budete držitelem platného řidičského průkazu;
(ii) ověříte si, že se vaše pojištění vztahuje na spolujízdu a že vaši cestující jsou považováni za třetí osoby ve vašem vozidle, a jsou proto kryty pojištěním po celou dobu jízdy, i když překračují hranice;
(iii) nepodstoupíte žádné riziko při jízdě, nepřijmete žádný produkt, který by mohl omezit vaši pozornost a vaši schopnost řídit ostražitě a zcela bezpečně;
(iv) inzeráty na spolujízdu budete zveřejňovat pouze na jízdy, které skutečně plánujete;
(v) uskutečníte spolujízdu, jak je popsáno v inzerátu (zejména s ohledem na použití nebo nepoužití dálnice) a budete respektovat časy a místa odsouhlasená s ostatními členy (zejména dodržení nástupního a výstupního místa);
(vi) nevezmete více cestujících než je počet míst k sezení uvedených v inzerátu na spolujízdu;
(vii) budete používat vozidlo v dobrém stavu, které je v souladu s platnými právními předpisy a zvyklostmi, zejména s aktuálním osvědčením o technické způsobilosti vozidla (STK);
(viii) předložíte společnosti BlaBlaCar nebo jakémukoliv cestujícímu, který o to požádá, svůj řidičský průkaz, osvědčení o registraci vozidla, potvrzení o pojištění, vaše osvědčení o technické způsobilosti vozidla (STK) a jakýkoliv doklad prokazující vaši schopnost používat vozidlo jako řidič na platformě;
(ix) v případě zpoždění nebo změny času nebo spolujízdy budete neprodleně informovat své cestující;
(x) v případě přeshraniční spolujízdy budete mít připraven pro cestující a jakékoliv jiné orgány, které vás mohou požádat, jakýkoli dokument dokládající vaši identitu a vaše právo k překročení hranice;
(xi) počkáte na cestující na dohodnutém místě setkání po dobu nejméně 15 minut po dohodnutém čase;
(xii) nebudete zveřejňovat inzerát na spolujízdu související s vozidlem, které vám nepatří nebo které nejste oprávněni používat pro účely spolujízdy;
(xiii) zajistíte, aby vás mohli kontaktovat vaši cestující telefonicky na čísle registrovaném ve vašem profilu;
(xiv) nebudete prostřednictvím platformy generovat žádný zisk;
(xv) nemáte žádnou kontraindikaci ani zdravotní nezpůsobilost k řízení;
(xvi) budete se během spolujízdy přiměřeně a zodpovědně chovat v souladu s myšlenkou sdílení automobilů;
(xviii) zajistíte, aby vás mohli kontaktovat vaši cestující telefonicky na čísle registrovaném ve vašem profilu, a to i na místě setkání.“
Pokud jde o jízdy autobusem, BlaBlaCar zveřejňuje na platformě pouze jízdy autobusových dopravců distribuovaných společností BlaBlaCar.
Výchozí řazení jízd na platformě je nejdříve v chronologickém pořadí, tj. podle času odjezdu jízdy autobusem, jak ji zveřejnil BlaBlaCar, spolujízda, řidič nebo autobusový dopravce, od nejdřívějšího odjezdu po nejpozdější odjezd; a poté jsou řazeny podle ceny, od nejnižší po nejvyšší cenu. Člen si může zvolit další kritéria řazení, jako je nejnižší cena a nejkratší trasa či blízkost místa odletu či příletu a omezit výsledky podle dostupných služeb a vybavení.
Během zveřejnění spolujízdy vám BlaBlaCar může jako řidiči navrhnout podobné cesty od jiných řidičů na základě parametrů vaší Jízdy, které zahrnují následující kritéria: (i) výše Příspěvku na náklady, která je vám navrhována, (ii) místa odjezdu a příjezdu, (iii) datum zveřejnění takových jízd ne starší než 6 měsíců ve srovnání s vaší Jízdou, (iv) jízdy s alespoň jednou rezervací a (v) blízkost zvoleného času odjezdu. Tyto návrhy jsou vám poskytovány výhradně pro informační účely.
2. Kontrola hodnocení
Každý Člen disponuje čtrnáctidenní lhůtou ode dne, kdy Člen zapsal hodnocení na jeho adresu, aby sám zapsal hodnocení. Hodnocení jsou na platformě zveřejněna, když každý Člen zapíše hodnocení na adresu osoby, se kterou jel spolujízdu, nebo nejpozději čtrnáct dní po zapsání prvního hodnocení.
Po uplynutí této čtrnáctidenní lhůty již nemůžete zapsat hodnocení na Člena, který zapsal hodnocení na vašem profilu. Můžete však odpovědět na jakékoliv hodnocení, kterého známka je nižší nebo rovna 3/5 („Korektní“, „Neuspokojivý“, „Velmi neuspokojivý“).
Za zapsání hodnocení osoby, se kterou se účastnil spolujízdy, se Členovi neposkytuje žádná protihodnota.
Hodnocení jsou uchovávána až do vymazání vašeho účtu, v souladu se lhůtami uvedenými v odstavci 2.3 našich zásad důvěrnosti.
Před zveřejněním může každé hodnocení projít naším automatickým sledovacím systémem pro odhalení prvku, který je v jasném rozporu s našimi všeobecnými podmínkami používání. Více informací o tom, jak obsah upravujeme, najdete v našich smluvních podmínkách.
Pokud systém zjistí problém s hodnocením, náš tým jej může posoudit automaticky nebo manuálně, aby byla zachována kvalita hodnocení na naší platformě a abychom se ujistili, že Členové dodržují naše všeobecné podmínky používání. V případě odmítnutí zveřejnění vám zašleme e-mail s oznámením a důvodem.
Po zveřejnění náš tým zkontroluje každou recenzi, kterou naši Členové nahlásí jako nerespektující pravidla zveřejňování recenzí, a v případě potřeby ji může odstranit.
Hodnocení jsou zveřejňována na profilu každého člena v chronologickém pořadí.
3. Srovnání jízd provozovaných profesionálními autobusovými dopravci
Na naší platformě distribuujeme autobusové jízdy provozované profesionálními provozovateli autobusové dopravy. Tyto jízdy jsou seřazeny v souladu s vysvětlením v odstavci 1 níže.
Kapitálové propojení, které může existovat mezi námi a některými autobusovými dopravci, nemá na odkazování jízd žádný vliv.
Na základě smlouvy s těmito autobusovými dopravci dostáváme za distribuci jejich jízd provizi, která se počítá z ceny jízdenky. Cena uvedená na naší platformě za tyto jízdy autobusem tedy zahrnuje cenu jízdenky účtovanou autobusovým dopravcem (včetně všech poplatků) a provizi, kterou nám dopravce vyplácí. Před ani po rezervaci vašeho místa nejsou účtovány žádné další poplatky.
Ke dnešnímu dni zveřejňujeme pouze jízdy provozované autobusovými dopravci, kteří jsou předem oprávněni nabízet své autobusové jízdy na naší platformě. Záruky nabízené při jízdě autobusem se liší podle příslušné autobusové společnosti. Pro víc informací Vám nabízíme možnost se seznámit s jejich všeobecnými podmínkami prodeje.
4. Důležité informace
Informujeme Vás že:
(a) osoby oprávněné vkládat nabídky na naší platformě jsou pouze (i) fyzické osoby, které si na platformě vytvořily účet jako neprofesionální uživatelé a které zveřejňují inzeráty na spolujízdu a (ii) BlaBlaCa zveřejňuje na Platformě určitá oznámení o autobusové dopravě na základě informací poskytnutých profesionálními poskytovateli osobní dopravy
(b) naše platforma pro spolujízdu umožňuje (i) propojení řidičů, kteří cestují do jisté destinace na vlastní účet a cestujících, kteří cestují stejným směrem, aby se mohli podělit o jízdu, a tedy i o související náklady a (ii)rezervaci míst v autobusových spojích u autobusových dopravců, jejichž určité jízdy BlaBlaCar zveřejňuje na platformě.
(c) v souvislosti s rezervacemi jízd účtujeme za použití platformy poplatek za služby, který se vypočítá na základě výše příspěvku na náklady nebo ceny autobusové jízdy, podle toho, co je vhodné.
(d) Při rezervaci společné jízdy autem nebo autobusem a po ručním nebo automatickém přijetí rezervace vybere BlaBlaCar celou částku zaplacenou cestujícím, servisní poplatek a cenu jízdenky.
(e) Platforma je online propojovací platforma, kde mohou členové vytvářet a zveřejňovat inzeráty na spolujízdu pro jízdy spolujízdou, nebo vyhledat a zakoupit autobusové jízdenky. Používáním Platformy a souhlasem se Všeobecnými Podmínkami, berete na vědomí, že BlaBlaCar není stranou žádné dohody uzavřené mezi vámi a ostatními Členy nebo autobusovým dopravcem. Berete na vědomí a souhlasíte s tím, že BlaBlaCar nekontroluje platnost, pravdivost ani zákonnost inzerátů, Míst a Jízd.
BlaBlaCar jako zprostředkovatel spolujízdy neposkytuje žádné přepravní služby a nejedná jako dopravce, jeho úloha se omezuje na usnadnění přístupu k Platformě.
Společnost BlaBlaCar jako zprostředkovatel nemůže nést odpovědnost za skutečné provedení Jízdy a zejména za:
(i) chybné informace uvedené řidičem, nebo autobusovým dopravcem v jeho inzerátu nebo jakýmkoliv jiným způsobem a týkající se jízdy nebo podmínek;
(ii) zrušení nebo změnu jízdy členem nebo autobusovým dopravcem;
(iii) chování svých členů během jízdy, před ní nebo po ní.
(g) Všeobecné Podmínky této stránky jsou napsány v(e) češtině a podléhají českému právu.
Pokud nás chcete upozornit na nějakou záležitost, kontaktujte nás prosím prostřednictvím kontaktního formuláře dostupného v záložce „Pomoc“ a poté „Kontakt“.
Případné stížnosti na naši Platformu nebo Služby můžete podat také na online platformě Evropské Komise pro řešení sporů, která je dostupná zde. Evropská Komise zajistí předání vaši stížnosti příslušným národním ombudsmanům. V souladu s pravidly platnými pro mediaci, před jakoukoli žádostí o mediaci, jste povinni písemně informovat společnost BlaBlaCar o jakémkoli sporu s cílem dosáhnout smírného řešení.